Átstartolás Ferihegyen

Életemben eddig egyszer láttam élőben átstartolást két éve egy görög szigeten, ahol egy kisebb 20 személyes repülő nem tudott elemelkedni addig, amíg a nagy leszállt volna. Június elsején Berlinből hazafelé a gépen éltem át az élményt a hirtelen időjárás változás miatt.

Szinte a szárnyon ültem az ablaknál, az úton nem volt semmi különös, a vecsési káposztaföldek felöl süllyedtünk. Sütött a nap, a lassulás miatt a szokásos módón növelte a felhajtóerőt az Airbus-on a fékszárny és az orrsegédszárny, a futó kiengedésekor egy kis gázt adtak. Már látni lehetett az ablakon át a másik pályát:

Highslide JS

Aztán minden ködbe burkolodzott a jobb oldalon, a másikon továbbra is vakitóan sütött a nap:

A gép egy kicsit megbillent már a teljes tejben-ködben és felbőgtek a motorok, átstartoltunk. Meglepett a dolog, vizszintesen rohantak el a hatalmas esőcseppek az ablak előtt, majd a bal forduló miatt inkább csak a szárnyat láttam, ami már alaphelyzetbe volt állitva.

Döbbent csend az utastérben, az utasok nagyobb részének szintén első ilyen élménye lehetett.

Szimulátorban járatos emberként egy iskolakörre számítottam, ennél többet maradtunk fenn, a vége felé elég intenzív körözéssel. Viccelődtünk is egymással, hogy nem véletlenül mutatták az úszómellény használatát a felszálláskor még Berlinben, lehet, hogy a Balaton lesz a kitérő reptér.

Végre egyenesbe állt a gép, a fékszárnyak is megmozdultak, futó ki, egy nagy huppanás, a fékszárnyak szinte alátörtek a nagyobb felhajtőerő szükséglet miatt, ilyet eddig csak videókon láttam öregebb gépeken. A másik, hosszabb pályán szálltunk le végülis simán. Menetrendszerinti járathoz szokatlan módón megtapsolták az utasok a földet érést.

Ömlött az eső, a beton uszott a vizben, egy 747-es kargó araszolt az egyik párhuzamos gurulóuton. Talán miatta tekertünk annyit, hogy a turbulenciáját elkerüljük.

Címkék: fapados    félelem

4 hozzászólás

1. Peter

2008. június 9. @ 02:06

Élmény lehetett.. Régebben szerintem rendszeresen megtapsolták a kapitányt, szokatlan volt nekem, amikor sok sok év után először ültem repülőre, és most már rendszeresen repülőgéppel utazom, hogy ez ma már nem szokás. Egyébként jó az oldal, örülök, hogy megtaláltam, nem rég kivétel nélkül az összes postot elolvastam!

2. Repülni jó » Ferihegy százmilliót ad zajszigetelésre

2009. október 8. @ 10:52

[…] Korábbi anyagunk: Átstartolás Ferihegyen […]

3. Barnabás

2010. január 2. @ 15:42

Tavaly voltam Svédországban a Wizzairral,ott is megtapsoltuk a pilótákat,de megérdemelték,mert nagyon szépen,finoman lerakták a gépet.

4. bvamzer

2010. december 25. @ 14:03

Én hat évvel ezelőtt éltem át az átstartolás élményét. Vancouverből jöttünk a Lufthansa egyik Airbus A340-600-asával. Már javában süllyedtünk, egészen közel voltunk a frankfurti repülőtérhez, amikor heves turbulenciába kerültünk. Irgalmatlanul rázkódott a gép, körülöttem többen hánytak, nagy volt a sikoltozás. Félelmetes érzés volt, ahogy a négy hajtómű felbőgött és újra emelkedni kezdtünk. Tettünk egy szép nagy kört keleti irányba, majd ugyanezt a süllyedés-turbulencia-emelkedést eljátszottuk még egyszer, harmadikra aztán sikerült leszállnunk. Én mondjuk alaposan végig ittam az utat, úgyhogy még élveztem is. 🙂