Repülőterek és a schengeni határok
Magyarországon, az uniós tagok többségétől eltérően három kategóriába sorolták azokat a területeket, ahol repülőgépek le- és felszállhatnak. A nyilvános repülőtereken kívül léteznek nem nyilvános repülőterek, illetve nem nyilvános le- és felszállóhelyek, utóbbiak többsége magántulajdonban van.
Nyilvános repülőterek azok, amelyek biztosítják a gépek le és felszállását a szabályok betartása mellett. Magyarországon nemzetközi repülőtér Budapest Ferihegy, Debrecen, Sármellék, nyilvános kereskedelmi repülőtér Győr-Pér és Pécs-Pogány, és nyilvános repülőtér Fertőszentmiklós és Nyiregyháza.
A következő csoport a nem nyilvános repülőterek, ahol a tulajdonos esetileg engedélyezi a repülőgépek le és felszállását szintén a szabályok betartása mellett.

A schengeni belső határokra vonatkozó uniós előírás szerint belső határ a tagállamok belső légi járatok indítására és fogadására szolgáló repülőtere lehet. Ebből következően az eddig felsoroltakról a schengeni szabályok szerint lehet repülni.
Harmadik besorolás a nem nyilvános le- és felszállóhely. Ebből több mint nyolcvanat tartanak számon, számuk évről évre változik, mivel az engedély legfeljebb egy évre szól. Az innen a schengeni országokba tartó repülőknek először egy magyarországi repülőtéren kell leszállniuk, onnan indulhatnak tovább.
Korábbi anyagunk:
Schengeni határnyitás – Ferihegy
Ajánlott link:
Repülőterek jegyzéke a Nemzeti Közlekedési Hatóság honlapján, rajta tulajdonosok, elérhetőségek és más információk
Repülni jó » Pünkösd a gyúrói repülőtéren
2008. május 13. @ 00:02
[…] egy kellemes félórára érhető el a Horizont Repülőiskola nem nyilvános le- és felszállóhelye. M7 autópálya, az érdi lejtő alján a kijárat Pusztazámor irányába, majd a faluban több […]