2009 júliusában elvisszük a húszmilliomodik utasunkat

Kázmér Natasát, a Wizz Air kommunikációs igazgatóját kerestük meg abból az alkalomból, hogy a múlt héten szállitották el tizmilliomodik utasukat.

Öntől, mint alapító tagtól kérdezem, hogyan született meg a cég terve?

A Wizz Air ötlete 2003 májusában született meg Váradi József fejében, mely ötletet hamarosan 5 társával együtt ki is dolgozott és egy évvel később, 2004 májusában Katowicéből London felé felszállt az első járat.


Highslide JS

A kiinduló ötletet a közeledő EU csatlakozás adta lehetőségek inspirálták (’Open Sky’ szabályozás), továbbá az, hogy kelet-közép európai régió légiközlekedése a hatékonytalanul működő és drága nemzeti légitársaságok terepe volt.

Korábbi tapasztalatok és a piac azt bizonyította, hogy a low cost modell képviselt egyedüliként értéket mind a piac fejlődése szempontjából, mind pedig befektetői szemszögből. Az üzleti modell benchmarkjaként sikeres nemzetközi low cost/low fare légitársaságok szolgáltak (Rynair, Southwest, WestJet, JetBlue, Virgin Blue, easyJet). Majd a sikeres megoldásokat a közép-kelet európai régió speciális terepére alkalmaztuk.

Az is egyértelmű volt, hogy nem lehet a továbbiakban nemzeti szinten értelmezni a piacot, hanem a teljes európai piacon kell helytállni. Kiindulásnak Lengyelországot céloztuk meg, mint a legnagyobb új uniós piacot. Így született meg a Közép-kelet Európából kiinduló, új európai diszkont légitársaság üzleti terve.

A négy év alatt mely légitársaságokat kellett legyőzniük ezért a szép eredményért?

A piac közös és így az utasok kegyeiért is szembe kellett szállni mindenkivel. Ugyanakkor a Wizz Air üzleti modelljének köszönhetően, nagyrészt teljesen új piac generálódott és egy új réteg kapcsolódott be a légiközlekedésbe. A mostani utasaink zöme eddig a magas árak miatt nem is gondolhatott korábban a repülésre, de most bátran válogathatnak a lehetőségek között. Tulajdonképpen majdnem minden útvonalunkon versenyzünk különböző légitársaságokkal, hagyományossokkal és low cost-okkal egyaránt.

Mi dönti el, hogy hova teszik a bázisokat?

Ez egy összetett folyamat és természetesen rengeteg dolog befolyásolja. A legfontosabb az, hogy legyen állandó piac, ezért olyan sűrűn lakott területeken alakítunk ki bázist, mint például Szilézia (Katowice). Fontos, hogy legyenek olyan útvonalak, amelyeken folyamatosan “tömegközlekedés” van, tehát nagy létszámú utast tudunk szállítani. Ezen kívül a leglényegesebb, hogy a repülőtér alacsony költségekkel működjön, megfelelő legyen műszakilag és képes legyen olyan növekedési terveket bemutatni, amelyek lehetővé teszik a mi növekedésünket is (ez átlagosan kb 48-50%). A bázisokat pályázat útján döntjük el.

A húszmilliomodik utast mikorra tervezik?

Ebben az évben 6,2 millió utast szállítunk majd és 2009 júliusában pedig elvisszük a húsz milliomodik utasunkat.

Kapcsolódó anyagunk:
Tizmillió utas közel négy év alatt

Ajánlott link:
Wizz Air

Címkék: fapados    külföld    légitársaság    polgári

10 hozzászólás

  1. hat

    2008. február 25. @ 15:55

    hatekonytalan, ez egy komunikacios szakitol nem semmi…

  2. Repülni jó » Wizz Air új járata Bukarest Kolozsvár között

    2008. március 2. @ 19:07

    […] Korábbi anyagok: 2009 júliusában elvisszük a huszmilliomodik utasunkat […]

  3. Repülni jó » Öngól lett az easyJet profit figyelmeztetése

    2008. március 20. @ 11:20

    […] Korábbi anyagunk: 2009 júliusában elvisszük a húszmilliomodik utasunkat […]

  4. Landauer Géza

    2008. április 12. @ 06:41

    Mi a helyzet a késésekkel? Elég sok van belőle az utóbbi időben.

  5. Repülni jó » Wizz Air két díjat nyert Lengyelországban

    2008. április 16. @ 13:26

    […] anyagok: Wizz Air új járata Kolozsvár Bukarest között 2009 júliusában elvisszük a húszmilliomodik utasunkat Tízmillió utas közel négy év […]

  6. Repülni jó » Létrejött a világ legnagyobb légitársasága

    2008. április 20. @ 08:29

    […] anyagaink: 2009 juliusában elvisszük huszmilliomodik utasunkat Malév […]

  7. Repülni jó » Újraindul a Wizz Air Budapest-Marosvásárhely járata

    2008. április 22. @ 12:57

    […] Korábbi anyagaink: Wizz Air új járata Bukarest – Kolozsvár között 2009 júliusában elvisszük huszmilliomodik utasunkat […]

  8. Repülni jó » Öt éves a Wizz Air

    2009. május 19. @ 13:49

    […] Korábbi anyagunk: 2009 júliusában elvisszük huszmilliomodik utasunkat […]

  9. Repülni jó » Wizz Air őszi hírcsokor

    2009. december 1. @ 14:20

    […] Korábbi anyagunk: 2009 júliusában elvisszük a húszmilliomodik utasunkat […]

  10. Repülni jó » VIDEÓ: Öt éves a Wizz Air

    2010. október 26. @ 10:49

    […] Korábbi anyagaink: Ötven új Airbust rendelt a Wizz Air Öt éves a Wizz Air 2009 júliusában elvisszük huszmilliomodik utasunkat […]

Szóljon hozzá!

STA TRAVEL