Twin Otter feltámadása

Korábban egy kanadai történetben hallottam, hogy leugrott a pasas újságért egy Hódon (Beaver), ami egy családi jellegű vizírepülővel való rövid utazást jelentett. Most a Hód nagyobb testvéréről, a Vidra ikrekről (Twin Otter) találtam egy hírt, miszerint húsz év után újra kezdik a gyártását.

Olvasom a Flight International tavalyi egyik számában, hogy a DeHavilland Canada cég torontói gyárában 1965 és 1988 között 844 darab turbóprop kétmotoros Twin Otter-t – ő az iker Vidra, hivatalos nevén a DHC 6 – építettek, melyek közül hatszáz darab még ma is szolgálatban van a világban. A gépek a behúzható futó mellett sítalppal vagy úszótalppal szereltek, utóbbi a mai víziutas repültetés egyik igáslova. Csodáljuk meg őket az alábbi néhány képen.

Highslide JS

Maldivian Air Taxi társaság egyik Twin Otterének felszállása

dhc6_3.jpg
dhc6_2.jpg
dhc6_1.jpg
Kattintson a képekre a nagyitáshoz!

Visszatérve a hirre, a Viking Air nevü társaság megvásárolta a gyártósort és a licencet, azokat modernizálta, folyik az engedélyeztetés és már 27 megrendelésük él, ebből fele vizirepülő. 2009 év elején kell először leszállitaniuk három gépet az Air Seychelles légitársaságnak.

Medvével kezdtük, fejezzük be azzal. A hirben az is olvasható, hogy később a Viking Air újraélesztené a DHC 2 tipusjelű – Beaver elnevezésű – egymotoros gép gyártását is. Addig nézzünk róla egy dijnyertes magyar makettet.

A korábban gyártott tipus bemutatása az Airlines.net -en és további rengeteg kép ugyanonnan.

Ajánlott link:
Viking Air
Air Seychelles

Címkék: polgári    vízirepülés

10 hozzászólás

  1. Repülni jó » A mutáns öszvér, V-22 Osprey

    2008. március 13. @ 12:31

    […] Korábbi ritkán látott gépek: Daru az égből Twin Otter feltámadása […]

  2. Repülni jó » Vízről sugárhajtással felszállva

    2008. március 19. @ 09:36

    […] Korábbi anyagaink a vizirepülésről: Twin Otter feltámadása […]

  3. Menyus

    2008. július 7. @ 21:31

    Az a behúzható futómű egy kicsit sántít! Maradjunk a merev futóműnél, meg a sí- és úszótalpnál. De ez a szösszenet megfeledkezik a gép STOL képességeiről, pedig abban még a Portert is lepipálja.
    üdv.: Menyus

  4. Repülni jó » Kik építik a repülőgépeket?

    2008. július 8. @ 09:27

    […] anyagaink: AN 225 minden mennyiségben Twin Otter feltámadása Kaszpi tenger szörnye és […]

  5. mzsperx

    2008. augusztus 2. @ 15:00

    Ha medve alatt a Beaver-t érti, akkor az sajnos híbás. Legyen inkább hód. (szlengben szőrös p.n@t is jelent, bocs) Bear-nak azaz medvének a TU-95öt hívják, de az más kategória.

    Üdv, Zsolt.

  6. Repülni jó » Hidroplánok a görög tengereken

    2008. november 4. @ 01:31

    […] anyagaink e témában: Twin Otter feltámadása Londoni […]

  7. Repülni jó » Vizirepülés a Maldív szigeteken - képtár

    2009. február 23. @ 14:50

    […] Korábbi anyagaink: Hidroplánok a görög tengereken Twin Otter feltámadása […]

  8. Vízirepülés » Viking Twin Otter 400 engedélyezésének befejezése

    2009. december 5. @ 17:48

    […] anyagaink: Twin Otter feltámadása Vizirepülés a Maldív […]

  9. Seaplane International » Finalizing the certification process of the Viking Twin Otter 400

    2010. január 12. @ 18:28

    […] anyagaink: Twin Otter feltámadása Vizirepülés a Maldív […]

  10. Vízirepülés » Vizirepülés a Maldív szigeteken – képtár

    2011. január 3. @ 13:45

    […] Korábbi anyagaink: Hidroplánok a görög tengereken Twin Otter feltámadása […]

Szóljon hozzá!

STA TRAVEL