RIAT 2007 – képekben

Oxfordból indultunk hüvös és ködös angol reggelen, már nem zavart bennünket annyira a jobboldali kormány, a Michelin utvonaltervező továbbra is pontosan mérte ki az egyes szakaszokat, biztos kézzel haladtunk Fairford felé.

Jegyünk a piros zónába szólt, már 15 kilométerrel előtte megkezdődött az út mellett az eligazitás egészen a reptér melletti mezőig, ahol “faszául elvágólag” beparkoltunk többezer autó közé. Álmos, pakoló, autókból szedelődzködő emberek, sok család, székes, esernyős, minihűtős és sátras összkomfort a hátakon és kamerák tömegei a kezekben. Le vagy felszálló nagy gépek hajtómüvei dübörgésének zenéjére a mező felmálházott ember pontjai egyirányba folytak, beléptünk az egyik kapun a reptérre.

riat2007.jpg

Nyolc óra körül szálltunk mi is ilyen buszra, megtaláltuk a sajtóközpontot, majd tettük a dolgunkat. A repülőprogramot már láthatták nálunk videón, a földi kinálatot pedig most mutatjuk képekben. A képek rákattintva nagyithatóak ki, méghozzá kattintani kétszer érdemes, másodszorra a bal alsó sarokban található jellel, igy érik el a képeknél a teljes képernyős 1024 x 768 méretet, majd visszalépni a felső navigáció vissza gombjával célszerü.


riat2007a.jpg
riat2007b.jpgriat2007c.jpgriat2007d.jpgFairford_261.jpgriat2007f.jpgriat2007g.jpgriat2007h.jpgriat2007k.jpg

A repülőnapon a földi kiállításon – mint a fenti képeken látható – találkoztunk a magyar légierő két gépe közül az új Grípen vadászgéppel és a régi AN-26 szállítógépet is körbejártuk.

A következő képcsoport a nagy repülőgépeket mutatja, ahogy az érdeklődők bemasíroznak a C5 Galaxy gyomrába, majd egy B 52 és egy civil B 747.


riat2007_2.jpg

riat2007bb.jpgriat2007cc.jpgriat2007dd.jpgriat2007gg.jpgriat2007aa.jpgriat2007ee.jpg

Következzen néhány állókép:

riat2007x.jpgriat2007v.jpgriat2007z.jpgriat2007w.jpg


fairford_205.jpg

riat2007e.jpgfairford_148.jpgfairford_143.jpg

Napjaink légihadviselésében, a csapás mérés és a felderítés területén egyre nagyobb szerepet játszanak a pilótanélküli repülőgépek (unmanned aerial vehicles, UAV). A fairfordi repülőnapon is láthatott belőlük három példányt a kilátogató. A látható MQ-9 Reaper, a Predator továbbfejlesztett változata, amely már légi csapásmérésre is alkalmas. További figyelmet érdemel a jelenlegi legnagyobb UAV, a Northrop-Grumman által gyártott Global Hawk, amely 35,4 méteres szárnyfesztávja mellett a nagy hatótávolságával hívja fel magára a figyelmet. Ez az első UAV, amely átrepülte a Csendes-óceánt.

A típus további érdekessége, hogy a Perzsa-öbölből felszálló Global Hawk-ot egy németországi légitámaszpontról vezérlik az afganisztáni felderítő küldetései során. A harmadik képen az amerikai haditengerészet (US NAVY) egyik új szerzeménye látható, a Northrop-Grumman által kifejlesztett MQ 8-B Fire Scout pilóta nélküli hajófedélzeti helikopter, amely a tervek szerint 2009-ben fog hadrendbe állni a haditengerészet új hadihajóinak (Littorial Combat Ship) fedélzetén.

fairford_250.jpgfairford_226.jpgfairford_211.jpgfairford_207.jpgfairford_206.jpgfairford_204.jpgfairford_200.jpgfairford_175.jpgfairford_106.jpgfairford_094.jpgfairford_080.jpgfairford_065.jpg

Zárásként a repülőnapon felvonultatott más harci és nem harci eszközökről néhány kép.

riat2007xx.jpgriat2007yy.jpgriat2007zz.jpgriat2007ww.jpgriat2007vv.jpgriat2007ss.jpg

Utolsóként a kijáratot láthatták, de a képek után még feltétlen ajánljuk a repülőprogramokról korábban publikált videónk megnézését.

Címkék: Fairford    katonai    képtár    külföld    repülőnapok    repülőtér

2 hozzászólás

  1. Repülni jó » A katonai robotok veszélyei

    2008. március 4. @ 08:34

    […] anyagok: RIAT 2007 képekben RIAT 2007 – […]

  2. Repülni jó » Stratégiai bombázók Moszkvából

    2009. szeptember 9. @ 16:25

    […] Korábbi anyagaink: VIDEÓ: MAKS 2009 Fairford videón Fairford képeken […]

Szóljon hozzá!

STA TRAVEL